O co chodzi z „pulą księgowań”?

Wielu Klientów zadaje pytania dotyczące puli księgowań, na czym polega, jak jest rozliczana. Oto szczegółowe wyjaśnienie z przykładem… Ilość zużytych księgowań z dostępnej puli w danym miesiącu jest równa ilości pozycji w Księdze Przychodów i Rozchodów dla danego miesiąca. Co zamieszczane jest w KPiR? Wszystkie dokumenty, które są rozliczane w systemie księgowym: faktury sprzedaży, faktury zakupu, rachunki, paragony, rejestry, odpisy, amortyzacje itd…

Przykład:

Firma ABC Jan Kowalski w miesiącu sierpniu wystawiła 4 faktury sprzedaży VAT. Otrzymała również w tym miesiącu: fakturę za zakup monitora, rachunek za prąd, rachunek za telefon komórkowy i pokwitowanie opłaty pocztowej za wysyłkę towaru do klienta. Pan Jan rozlicza się ponadto z ZUS, posiada również jeden środek trwały (np komputer).

W KPiR znajdzie się więc następująca liczba pozycji w danym miesiącu:
4 pozycję za faktury sprzedaży
4 pozycje za faktury i rachunki kosztowe (zakupu)
1 pozycja, reprezentująca składkę ZUS jako koszt firmy,
1 pozycja reprezentująca amortyzację środka trwałego
łącznie jest to 10 pozycji i jest równoważne z 10 odliczonymi księgowaniami z dostępnej puli.

Ot, cała filozofia puli księgowań.

Niewykorzystana pula księgowań jest przenoszona na kolejne miesiące, w zależności od pakietu, na 6 lub 12 miesięcy.